Tuesday, February 16, 2010

Her Sey Musteri Icin!!!


Amerika'daki musteri memnuniyeti olayina bayiliyorum. Her problemi cozme yetenekleri ve istekleri var. Gercekten musteriyi memnun etmeyi birakin mukemmel hissettiriyolar!

Turkiye'de Camper'dan bir ayakkabi almistim, cok begenerek ve tum elestirilere ragmen almistim (Nam-i diger: Al Pacino ayakkabilarim). Tipi biraz degisik oldugu icin ya cok begeniliyordu ya da 'himmmm, ilgincmis' tepkileri aliyordum :) Cok da fazla giyememistim Turkiye'deyken. New York'ta herkes nasil olsa her seyi giyiyor diye buraya getirip bir kac kere giymistim, ta kiiiiii dikis yerinde baslayan catlagi gorene kadar!!! Patent leather oldugu icin catladi bence. (Bu patent leather'i da kim cikardiysa!!!)

Hemen buradaki Camper customer service'e mail attim. Fakat oncesinde cok dusundum, 'ben bunu Turkiye'den aldim, hem de TL ile aldim, hem de gecen sene bir zaman almistim ama faturasi yok tabiki de, eee ekstreyi bulsam online, aaaa kart numaram degistigi icin onu da bulamiyorum, Garanti'yle temasa gecsem ama hangi aydi hatirlamiyorum ki'... Bu dusunceler beni sarmisken mail'imi attim, birkac tane de fotograf gondereyim istedim, fakat fotograf attach edilemiyordu. Ben de (laz akli) bu blog'uma attach ettim fotograflari ve blogumun linkini gonderdim :) Hahaha...

Bu arada da Garanti subemle temasa gectim. 'Merhaba, ben gecen sene bir ay!! ayakkabi almistim, ama kart numaram degistigi icin ekstrelerimi goremiyorum, Camper'dan almistim, acaba nasil buluruz?'... Hemen yardimci oldular ve bana gecen seneye ait tum ekstrelerimi teker teker gonderdiler! (Garanti'yi de cok seviyorum bu arada) Sonunda buldum, aaaa hem de o ay Camper'dan iki ayakkabi almisim!!!

Camper benden mumkunse fatura istedi, himmm yok ki, ama onun yerine ekstremi gonderdim, sonra da aciklama yazdim 'ekstrede iki Camper var, onun ikincisi, su kadar TL'ye almistim, o da o gunku kurla su kadar dolar ediyordu'... Hahahaha

'Ayakkabilari gonderin, bakalim' dediler. Gonderdim, baktilar ve de 'evet bizim hatamiz' deyip bana ayakkabiya verdigim paranin nerdeyse iki kati kadar alisveris kuponu gonderdiler.

Gidip yanaklarindan opmek istedim. Cunku hem Turkiye'den almistim, hem faturasi yoktu, hem dolar fiyatini gonderemedim, hem de 1 sene once almistim... Turkiye'den aldigim icin degistirmek zorunda bile degillerdi bence, ama musteriyi memnun etmek konusundaki kararliliklari gozlerimi yasartti. Tabi ki de artik onlarin loyal musterisiyim :) Hem de kuponumla gidip (biraz da ustune katarak) iki ayakkabi aldik. Her sey musteri icin!!!

Dusunuyorum da acaba Turkiye'de aldigim yere goturseydim geri alirlar miydi?

Neyse ikinci bir olay da Guess'de yasandi. Canta almistim, 1 ay kullandim, minik bir yeri asindi, hemen kontaga gectim, cantayi geri gonderdim ve bana para iadesi yaptilar. Bu arada bu konuda en basarili olan Amazon. 'Retinami yakti, geri gonderiyorum' veya 'dolabima sigmadi, geri gonderiyorum' veya 'canim istedi, geri gonderiyorum' deyip gonderebiliyorsunuz :) Seviyorum burayi, ne diyebilirim!!!

Suistimal edilmedikce cok guzel isleyecek bir sistem. Turkiye'de hatirliyorum ben, Beymen'den, Vakko'dan elbise alip gece etiketiyle birlikte giyip bir sonraki gun 'begenmedim' diye geri getiren uckagitci, gormemis, egitimsiz kokoslari... Yine de bu sistemi Turkiye'de hayata gecirip isletmeye calisan markalara burdan selam ve saygi gonderiyorum!

Saglicakla kalin!

P.S.: Bir sonraki yazi 'New York'ta Unlu Gormedim Diye Aglama!'...

No comments:

Post a Comment