Sunday, January 3, 2010

New York'a Machka Gerek!


Amerikan modasi mi? Burada moda mi varmis? Ben neden goremiyorum? Veya dogru soru su: Ben neden hissedemiyorum?

Cunku yok!!!

Yasim ilerledikce (belki eskiden de boyleydim), bir kiyafetin stili kadar kumasi da karar asamamda buyuk etki yaratiyor. Mesela artik 100% ipek, kasmir-yun karisimi, koton kiyafetler seciyorum. Saka gibi; begendigim bir seyin hemen ic etiketini bulup kumas icerigine bakiyorum. Aslinda Turkiye'de de boyleydim ama orada daha cok secenek vardi, burdaki Amerika markalari resmen plastik kullaniyorlar. Spandex, polyester, elasten... Excuse meeee???

Peki ya Victoria's Secret'a ne demeli? Az kalsin online alis veris yapiyordum. 'Bir gidip bedenlere bakayim' dedim... Iyi ki gitmisim, o ekranda gorunen, saten gibi kaygan gibi gorunen o pijamalar pazen cikmasin mi? Hele o ic camasirlari, ayyyhhhh cok kotuuuu? O yooooo diyerek uzaklastim.

E zaten SoHo veya downtowndaki minik butiklerde bulunan ve kaliteli olan guzelim parcalar da $400-500'dan asagi olmuyor. Veya Avrupa'dan getirilmis oluyorlar. Guzel neye elimi atsam Made in Italy. Ne anladim ben Amerikan modasindan?

Tweety'li, Mickey'li sweatshirt yasiniz gecti herhalde? Veya Converse hevesiniz? Ehh... Artik duzgun ama kaliteli bir seyler giymenin vakti gelmistir saniyorum.

New York'a gelin, gorun! Sex&The City'den firlamis birileri varsa onlar ya 'Bridge & Tunnel Crowd' olarak adlandirilan, 'sehir gormemis' teenager'lardir veya turistlerdir. New York'ta yasayan bir New York'luyu kokos halde goremezsiniz! Ehh iyi bir sey mi bilmiyorum!

Gunduz giyilen kiyafetlere bakiyorum. Pek feci... Rengi soluk, yamuk t-shirt'ler, topuklari erimis ayakkabilar, eskimis, tuylenmis paltolar... Siyah kiyafet, kahverengi cizmeler, yesil coraplar... Saymakla bitmez! Boyk!

Eee neymis, New York, moda baskenti! Tamam, para burda olabilir, veya fashion show'lar, defileler, vs. fakat 'kimse giyinmiyor' diyebilirim. Belki ben butikleri henuz kesfedemedim ama genel durumu anlatmak istedim. 'Siz gelin, Istanbul'u gorun' demek geciyor icimden. Istanbul'da Istiklal Caddesi'ne bile gitseniz genclerin harika buluslarina sapka cikarirsiniz! Yani guzel giyinmenin zevkle ilgisi var, parayla degil. Mesela H&M'de $50'a 100% ipek elbise buldum gecen gun, super...

Geldigimden beri yine Avrupa markalari aliyorum. H&M'de kumasi guzel bir penye begeniyorum, dokunmaya doyamiyorum, tabi ki 'Made in Turkey' cikiyor, veya coraplar... Hemen aliyorum :) Cok guzeller cunku!

Ise baslasam Banana Republic'ten mi alis veris yapacagim, pffff... Perde tulunden gomlekler, dikisi kaymis pantolonlar, plastik kumaslar... Gozunu sevdigim Machka! 5th Avenue'da veya Madison'da bir tane acsa fena mi olur? Insanlar kalite gorur! Tamam pahali olabilir ama neden dunya markalarinin yaninda yer almasin ki? Hem de Sarar'in hemen yanina yakisir ve de omuz omuza acayip satis yaparlar! Bunu hayata gecirmeyi planliyorum ilerde :)

Turk tekstil girisimcilerine sesleniyorum. Nolur gelin, biraz kumas ogretin su Amerikalilara... Yoksa benim gozum Machka, Patrizia Pepe, Massimo Dutti aramakla gececek! Turkiye'nin kumasini Italyan stiliyle birlestirelim!

Burdaki marketing hocalari Cinlilerin artik American Fashion takipcisi oldugunu soyluyorlar. Bir tanesine gulerek 'Amerika modasi diye bir sey yok ki, Amerika Cin'e ne satabilir?' dedim... O da bana Cinlilerin Amerika stili hayata ozendiklerini, buyuk arabalar aldiklarini soyledi ama moda konusunda sadece Levis'in seneler once Avrupa'da ne kadar pahaliya satildigi ornegini verdi... Sunu soylemeliyim, New York'taki Uzak Dogulular kiz erkek o kadar guzel giyiniyorlar ki, bence Amerika degil Avrupa modasini hemen kapivermisler. Cunku yilbasi gecesinde en sukseli onlardi. Kizlar elbise, Louboutin ayakkabilar ve erkekler papyonu acik smokin giymislerdi, stil sahipleri...

Uzun sozun kisasi, Amerikan modasi yok, klas kiyafetlerden haberleri yok... Umarim buradaki Turkler'den, Avrupalilardan ve Uzak Dogululardan giyinmeyi ve Hindistan ve Turkiye'den de kaliteli kumas ithal etmeyi ogrenirler. Yoksa olacak gibi degil :)

Yeni yilimiz kutlu olsun! 2010'da guzel giyinmeyi ihmal etmeyin! Kimse icin degil, kendiniz icin giyinin :)

Dem

3 comments:

  1. evet bir machka yakisir new york'a...

    ReplyDelete
  2. Demet'im şahane yazmışsın. Ablandan sonra sen de Radikal gazetesi yazarı kıvamına girmişsin valla bravo! Blog'larına kategori aç, bu bloguna "Machka, NY, H&M" falan gir, google search'lerde bu kelimeler yazıldığında senin yazın çıksın, okunabilirliği artsın. Kim bilir belki bir yetkili okur, gel Demet beraber açalım şu mağazayı der ;)
    p.s. tel.ini bekliyorum, öptümmm.
    p.s.2. H&M is the best, forget the rest :-PP

    ReplyDelete
  3. Demet'im senin haklılığını çıkaran bir haber bugunkü basından, yuh diyorum başka da birşey demiyorum:
    http://sabah.com.tr/Gunaydin/Yazarlar/cankurt/2010/01/04/harvey_nicholsa_disli_bir_rakip_geliyor

    ReplyDelete